RSS-feed
Nieuws
mei
16
Nieuwe anti-spamservers
Toegevoegd door Thomas Rumbaut op 16 mei 2012 14:45

Zoals aangekondigd in de laatste nieuwsbrief hebben we gisteren een nieuwe anti-spamoplossing in gebruik genomen. Op enkele uitzonderingen na verloopt het mailverkeer voor alle klanten voortaan via de Hosted Cloud van SpamExperts, een anti-spamprovider die wereldwijd mails voor ruim 1,2 miljoen domeinen en 50 miljoen mailadressen controleert op spam. Met een scannauwkeurigheid van 99,98% zorgt deze provider er voor dat zo goed als geen spamberichten nog in je mailbox belanden.

Een mail naar bijvoorbeeld info@mijnorganisatie.be wordt eerst gescand door één van de 24 servers van SpamExperts die zich bevinden in verschillende datacenters overal ter wereld. Gaat het om een spambericht, dan wordt het bericht geweigerd of bij twijfel in quarantaine geplaatst. Een goedbedoelde mail wordt gewoon doorgestuurd naar de server waarop je hostingaccount staat en wordt daar in je mailbox gestoken of doorgestuurd naar een persoonlijk e-mailadres.

Wat moet ik doen als mails niet toekomen?

Voortaan kan iedereen met een e-mailadres inloggen op http://antispam.jnet.be (vroeger konden alleen gebruikers van een POP3/IMAP-mailbox dat). Eens ingelogd kan je een wachtwoord instellen en vervolgens nagaan welke e-mails door het systeem gescand werden, rapporten opvragen en eventuele berichten uit de quarantaine halen. Zeker in de eerstkomende weken controleer je best regelmatig of het systeem geen fouten (false postives) maakt.

Ook als domeinbeheerder (hostingverantwoordelijke) kan je vanaf nu inloggen op dit systeem. Je krijgt dan al het mailverkeer voor je domeinnaam te zien en kan instellingen doen voor alle mailadressen die via het controlepaneel Plesk werden aangemaakt.

Let op: de eerste keer dat je het systeem gebruikt moet je je als e-mailgebruiker of domeinbeheerder registreren. Dat doe je via dezelfde pagina als deze waar je kan inloggen als e-mailgebruiker of domeinbeheerder.

Waar vind ik meer informatie?

We hebben de meest gestelde vragen opgelijst in onze Kennisdatabank op http://helpdesk.jnet.be/antispam. Toch nog een vraag? Aarzel dan niet en contacteer ons via helpdesk@jnet.be of bel ons tijdens de kantooruren op (09) 231 82 70.


Reacties (0)
Plaats een nieuwe reactie
 
 
Volledige naam:
E-mail:
Reacties:
CAPTCHA-verificatie 
 
Typ de tekst hieronder over. We vragen je dit om automatische registraties van computers te voorkomen.

Powered by Kayako