Jnet heeft zojuist op alle servers de standaard archieffunctie uitgeschakeld voor mailinglijsten. We hebben gemerkt dat heel wat webmasters deze mailman mailinglijsten gebruiken, maar niet altijd de opties in mailman ervan overlopen...
Standaard houdt Mailman een archief bij van alle mails die naar de mailinglijst zijn verzonden. Populaire mailinglijsten gebruiken dus snel heel wat diskruimte. Omdat hier soms verwarring over is, staat deze optie nu standaard af. Mailman voorziet ook geen mogelijkheid om dit archief zelf via het Mailman controlepaneel te verwijderen. Voor bestaande mailinglijsten: Indien je reeds een mailinglijst hebt en de archief optie niet gewijzigd hebt, vind je hieronder een korte handleiding: Optie 1: via het controlepaneel: - Login op het controlepaneel van je hosting - Ga naar mail --> Mailing list - Klik naast de mailinglijst op de blauwe knop. - Je krijgt nu het loginscherm voor Mailman. - Login met het admin paswoord - Wijzig bij Archiving Options, Archive messages= NO, daardoor zal de mailinglijst mails niet meer archiveren. - Het archief kan je spijtig genoeg niet zelf verwijderen. Maak een helpdesk ticket aan via het controlepaneel van je hosting en vraag aan de helpdesk om het archief te verwijderen. Optie 2: via url: -Surf naar de volgende url: http://lists.mijnorganisatie.be/mailman/admin/naam-mailinglijst (bvb voor jnet@jeugdwerknet.be --> http://lists.jeugdwerknet.be/mailman/admin/jnet) - Login met het admin paswoord - Wijzig bij Archiving Options, Archive messages= NO, de mailinglijst zal mails niet meer archiveren. - Het archief kan je spijtig genoeg niet zelf verwijderen. Maak een helpdesk ticket aan via het controle paneel van je hosting en vraag aan de helpdesk om het archief te verwijderen. Aarzel niet om de Jnet Helpdesk te contacteren bij eventuele problemen.
|